Openbare orde en veiligheid | |||||||
Wat willen we bereiken? | Wat gaan we daarvoor doen? | T1 | T2 | ||||
1. Veiligheidshulp- | 1.1 Borger-Odoorn vervult een zichtbare rol in de veiligheidshulpstructuren, zowel lokaal als regionaal/landelijk. | ||||||
1.2 Borger-Odoorn heeft een aandeel in facultatieve onderwerpen die bijdragen aan het vergroten van het veiligheidsbewustzijn. | |||||||
2. Sterk veiligheids-bewustzijn binnen de gemeenschap Borger-Odoorn en de interne organisatie. | 2.1 Voor medewerkers: minimaal één keer per jaar bewustwordingsbijeenkomst Regionaal Informatie en Expertisecentrum organiseren. | ||||||
2.2 Op publieksmonitor in de hal van het gemeentehuis draait altijd een veiligheidsitem (eigen kracht, zelfredzaamheid). | |||||||
2.3 OOV voert kennismakingsgesprek met nieuwe bestuurders en veiligheidsrelevante nieuwe medewerkers m.b.t. thema’s ondermijning en VPT. | |||||||
2.4 Verbinding zorg en veiligheid: we onderhouden een structurele samenwerkingslijn tussen OOV-medewerkers en MO-medewerkers en, rechtstreeks of middellijk, met de stichting Sociale teams Borger-Odoorn. | |||||||
3. Op veiligheidsbelang toegesneden vergunningverlening, subsidieverlening en handhaving. | 3.1 Actueel Bibob-beleid (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen openbaar bestuur), evenementenbeleid, Opiumwetbeleid, prostitutiebeleid. We gaan het Bibob-beleid uitrollen naar de praktijk in de rest van de organisatie en hen daarbij ondersteunen | ||||||
3.2 Deelname aan evenementenoverleg/-beleid KCC en denktank Omgevingsvisie. | |||||||
3.3 Gerichte en tijdige (schriftelijke) advisering OOV op adviesaanvragen organisatie. | |||||||
3.4 Borgen OOV in vergunningen-, toezicht- en handhavingsbeleid. | |||||||
3.5 Coördinatie en aansturing van de buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA) domein 1. Uitbouw van de BOA-inzet buiten alleen het parkeren. | |||||||
Toelichting |
---|
2.1 Formatieve capaciteit liet dat niet toe. |
2.3 In het laatste tijdvak zijn we niet volledig meer toegekomen aan deze gesprekken. |
2.4 Is een voortgaand proces |
3.1 Formatieve capaciteit liet dat niet toe; mede ook onder gevergde inzet OOV-Covid-19. |
3.2 Formatieve capaciteit liet dat niet toe; mede ook onder gevergde inzet OOV-Covid-19. |
3.3 Formatieve capaciteit liet dat niet altijd toe; mede ook onder gevergde inzet OOV-Covid-19. |
3.4 Formatieve capaciteit liet dat niet toe; mede ook onder gevergde inzet OOV-Covid-19. |